tirsdag den 15. februar 2011

Hvorfor hvorfor dit

Sådan en jysk efterårs-psyko-storm kan godt blæse de fleste kloge ord ud af hovedet på selv den mest snakkende journalist... Der er kun ubesvarede spørgsmål tilbage. For eksempel:

  • Er man en dårlig mor, hvis man tager tre (3!!) nætter til Prag med Manden men uden barnet? (JA råber stemmerne i mit hoved)
  • Når jeg nogensinde at blive færdig til de deadlines, jeg zen-agtigt har ignoreret indtil nu? (den ene er i morgen. Derfor er jeg ikke gået i seng trods alle gode nytårsforsætter om vildt meget søvn)
  • Hvorfor tager det fem minutter at putte Sønne den ene dag og fem kvarter den næste?
  • Er der en ny istid på vej? Det var der nogen, der sagde i bussen... Og hvor skal vi i givet fald flytte hen? Er det bedre at bo langt fra bedsteforældre men tæt på varmen? 
  • Hvordan blev jeg sådan en, der hele tiden brokker sig over DSB og offentlige myndigheder? Jeg tog senest mig selv i det i dag, da jeg skulle gennem en fem led lang telefonsluse hos SKAT og derefter blev stillet om tre gange for at få at vide, at nogen ville ringe tilbage... 
  • Hvor er min anden hjemmesko?
  • Hvor skal vi bo?
  • Er der nogen, der vil give mig nogle barselsdagpenge?
  • Er det et tegn på, at vi skyper for meget, når Sønne siger BLIPPELIP-DOING, hver gang han trykker på legetøjstelefonens taster?
  • Hvorfor græder Sønne sådan as I write? Hvorfor kan Manden ikke trøste ham? Er den bette ved at blive syg? Og kan vi så ikke komme til Prag?! Eller nå vores deadlines...?
  • Mon det er realistisk at gå ind og sove en fire-fem timer nu, og så stå meget, meget tidligt op og arbejde videre?

4 kommentarer:

  1. Det er under ingen omstændigheder klogt at flytte langt væk fra bedsteforældrene - tvært imod

    SvarSlet
  2. Man er bestemt ikke, på nogen måde, en dårlig mor hvis man tager væk på en miniferie. Der er derimod en god chance for at man bliver en bedre mor (i et par dage) af at få en pause.

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke rigtig svare på alle spørgsmålene, og nogle er vist også for sent at svare på nu mange dage (1½) efter.

    Jeg er helt enig med de andre kommentarer. Man er nok næsten en dårlig mor hvis ikke man tager på miniferie uden børn engang imellem (det prøver jeg i hvert tilfælde at overbevise mig selv og Nete om).

    Hjemeskoen er nok under sønnes seng, i skyper for meget og jeg har forsøgt at finde lejligheder til jer i Århus, men uden held, så det bliver nok langt væk fra vuggestuen :o(.

    Angående istiden, så kommer der nok ikke istid foreløbig, men hvis golfstrømmen flytter sig, vender eller andet, kan det godt blive meget koldere om vinteren i Danmark, men måske også varmere om sommeren.

    Og så med hensyn til brokken over det offentlige, så brokker du dig nok mest over regeringens regime og ikke over de enkelte medarbejdere.

    SvarSlet
  4. Jeg kommer pludselig til at savne jer alle tre helt utroligt meget... og forhånds-savne golfstrømmen lidt. Den er sådan en dejlig strøm.

    SvarSlet