fredag den 14. januar 2011

Hvad fatter gør

Sønne: Panda. Panda!

Moren: Æhm - vil du gerne høre en historie om Panda?

Sønne: Jah! Panda!

Moren: OK, så må vi se, hvad jeg kan finde på...

Sønne: Lort. Kat. Panda.

Moren: Ah... Den historie, far fandt på? Nu må vi se, om jeg også kan fortælle den...

Sønne: Ja far! Lort. Kat. Panda.

Moren: Øh, naboens kat kom og lavede lort i Pandas indkørsel. Og Panda sagde: "fjern lorten kat".

Sønne: Tørre op! Tørre op!

Moren: OK. Og Panda sagde: "tør lorten op kat."

Sønne: Ja, tørre op.

Moren: Men katten sagde "nej." Og så sagde Panda "Vi kan jo tørre lorten op sammen." Så hentede de en klud...

Sønne (holder nu hårdt fast i min næse med to små spidsneglede fingre): KLEMME. Klemme. Klemme!

Moren: ... OK. Så hentede de en klemme til næsen. Så tørrede de lorten op. Det var den historie...

Sønne: Mere lege panda! To pandaer! Traktor i stykker, psssst...

Moren: Traktor? Kan jeg ikke bare fortælle en anden historie? Nu skal du høre om Pandaen og flyveren og havregrøden...

Sønne: NEJ TRAKTOR I STYKKER PSSST

Moren: OK. Nu går vi op og vækker din far. Så må han selv fortælle sine historier.

Er faren en kommende børnebogsforfatter? Er moren dybest set for træt til at fortælle historier klokken halvsyv om morgenen? Burde Sønne eventuelt bare fortælle dem selv, når han nu er så nazi i forhold til, at det lige skal være klemmer og ikke klude og traktorerer og ikke flyvemaskiner? Her er de i øvrigt, pandaerne:

4 kommentarer:

  1. Hahahahahaha - det er skrækkeligt at sidde på work, lade som om man arbejder - og så 'komme til' at læse din log med fantastisk morsomt indlæg. Vil så gerne møde Sønne, han lyder sej.

    SvarSlet
  2. Ha, ha, ha – ja, jeg måtte også lige klukke højt. “Hvad er der?” spørger Lars, som ligger og ser Blinkende Lygter. “Jamen, jeg kan ikke forklare det,” må jeg bare svare. Aj, men det var bare det der ‘Lort. Kat. Panda.’. Kæft, det er sjovt! ;-) Men det ville han jo ikke fatte en brik af ...

    SvarSlet
  3. Ny inspiration ?

    http://www.dr.dk/panda/

    SvarSlet
  4. Jeg fnes også, mens jeg skrev det... (men interessant nok overhovedet ikke, mens jeg fortalte).

    SvarSlet