tirsdag den 27. august 2013

Hjerte hjerte brist nu ikke


"Såh dukke, tung tisseble af, mig skifter. Kun far hjemme, ikke mor hjemme. Kun far, mor arbejde. Nå-årh, lidt ked af det, dukke, savner mor! Mig trøster, giver knuser, ae-ae."

Lillebitte ven! Mor er ude og tjene penge til bleer og husleje og hvad ved jeg, men overvejer nu at flytte til et sted med MEGET billig husleje (Lolland? Nordnorge? Afrika?) og/eller vinde i Lotto, så jeg kan være hjemme noget mere... Jeg skal bare lige feje mit bristede hjerte op fra gulvet først.

14 kommentarer:

  1. Av, av, av - jeg kan huske en om "du kan godt holde op med at fortælle om juleforestillingen, han kommer alligevel ikke" av

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer til Livses juleforestillinger! Jo jeg gør.

      Slet
  2. Hun bliver så stor lille livse.

    SvarSlet
  3. For pokker da også. Men i det mindste ved hun også, at savn kan trøstes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, der må være nogle vuggestuepædagoger og en far og sårn, der giver hende nogle krammere på de rigtige tidspunkter. Og jeg arbejder ikke engang 37 timer om ugen - i hvert fald ikke i hendes vågne timer.

      Slet
    2. Men lidt er nok også meget, når man er lille. Jeg kommer fremover til at være væk to hele eftermiddage om ugen og når først lige hjem i tide til aftenrutiner og putning. Det er jeg heller ikke meget for - selvom det betyder, at jeg faktisk tjener nogle penge.

      Slet
  4. Gallup har fornylig lavet en undersøgelse der viser at mødre i arbejde er gladere, mere tilfredse mødre, end dem der udelukkende er derhjemme.Og et eller andet sted er det befriende at høre et lille barn sige "mor arbejde-far hjemme" efter mange års kønsrolledebat. Og så er Liv det mest harmoniske, trygge og hvilende-i-sig barn man kan tænke sig. Men jeg kan godt forstå hvis du savner hende når du ikke er hjemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Politisk befriende, personligt belastende... Og ja, jeg savner Livse, når hun ikke er der. Jeg tror ikke, det kan være meningen, at man skal være så meget væk fra små børn.

      Slet
  5. Nix. Det er ikke meningen. Har netop holdt min piges længe ventede fødselsdag og ikke haft hjerne til #1 at huske at give hende alle gaverne og #2 tage et eneste billede af hende. Hvilket nok er det mest foruroligende, da det eneste billede fra dagen er det, der er taget af kagen med min telefon...
    Hvis det er prisen for at være voksen, arbejde og tjene penge, kan de godt se sig om efter en anden, de andre voksne derude. Jeg er skredet i legestue!!

    SvarSlet
  6. Hey, Lolland er en usandsynlig god og virkelig billig idé! Kom herned så jeg ikke skal være den eneste blogger på DKs rigtige lorteø!

    Ps: må lige gennemlæse din blog en dag. Har lige fundet den, men lyder som om jeg har fundet en lidelsesfælle!

    SvarSlet
  7. replica nappy bags fake gucci a7p57d3g07 replica bags dubai replica bags china websites r2t35e4r30 replica bags new york replica bags from korea hermes replica s4s90o4o54 replica bags wholesale in divisoria

    SvarSlet