torsdag den 8. marts 2012

Et ikke-indlæg om kampdagen

Jeg ville virkeligt gerne skrive noget klogt i anledning af kampdagen. Noget der ligesom bandt alle mine meget intelligente og originale tanker om ligestilling og parforhold og samfund sammen med Skriget fra kernefamilien og en nylig observation - nemlig at skræmmende mange mødre i min omgangskreds fantaserer om at være singler. Lidt i tråd med den nye bog Happy happy, hvor svenske feminister jubler over livet som fraskilt.

Men de kloge stemmer i hovedet bliver overdøvet af morgen-tinitus - i ved den hylen, der bare bliver ved og ved efter en morgen med alt for meget skrig og skrål og alt for lidt Erik Sigsgaard. Vores egen lille private kampdag med børnene på det ene hold (skrigeholdet) og forældrene på det andet (trætteholdet).

Så tænkte jeg, at jeg i det mindste kunne linke til nogle, der skriver noget klogt om emnet. Men enten er de ikke stået op endnu, eller også er de ikke ret kloge. Information præsterer fx denne her artikel om økofeminisme med et drys kønsforsker fra RUC, og det er så kedeligt og oplagt og hørt-før, at jeg ikke synes, I skal klikke på linket... Så læs hellere med ovre hos Jacobine, som ind i mellem siger geniale ting om for helvede at give sine drenge lov til at gå i lyserødt (hvis det er det, de vil) og om dybt skummelt kvindesyn i Hollywoodfilm.

Well.

Hvis min tinitus pludselig forsvinder, vender jeg tilbage med noget klågt. Ellers har jeg tænkt mig at skrive om babytegn og økologisk kartoffelsuppe og om alle de andre meget mommybloggeragtige ting, der optager min tid, når jeg ikke lige har travlt med at læse svensk feminist-litteratur...

1 kommentar:

  1. Jeg ville egentlig forsøge at skrive noget klogt, men er for træt. Til gengæld vil jeg sige tak for linket til Jacobine. Klasse.

    SvarSlet