lørdag den 25. februar 2012

Solving tough problems

Selvom jeg har været helt utroligt god til aldrig at brokke mig og i stedet tage det som en mand og med et smil og være herretaknemmelig for tag over hovedet og carpe diem og dingdong, så er der måske alligevel nogle, der har haft en fornemmelse af en vis... mæthed af livet i den utætte lejlighed på fjerde sal. I lang, lang tid har vi håbet for force majeure (lottomillioner eller andre store, kosmiske lykketræf), der kunne bringe os tilbage i vores gamle hood. Men det udebliver ligesom, dét force majeure, og det blive simpelthen ikke ved med at gå med trækken og trapperne - på en fremlejekontrakt, der i øvrigt udløber inden alt for længe. Hvad gør man så, når man samtidig er en forvendt og forkælet (og forkølet) kræsenpind, der:
  • absolut ikke har lyst til et liv med en økonomi, der kræver 50 arbejdstimer placeret i børnenes vågne timer
  • helt bestemt vil ned i jordhøjde og have noget grønt, Sønne og BetteLiv kan løbe rundt i slowmotion på med forårsvind i håret
  • gerne vil have nogle søde naboer
  • ikke vil alt for langt fra bedsteforældre og venner (som bor i Sygt Dyre København og Sygt Dyre Århus)
  • er sikker på en langsom død eller mindst en depression ved længere ophold i nybygget rækkehus 30 kilometer uden for Århus (det er ellers dét, vores økonomi rækker til, hvis man presser den...)
Well. I lang tid sidder man bare og stirrer stift ud i luften. Indtil der kommer en annonce for et bofællesskab i Beder - cirka 12 kilometer fra, hvor vi befinder os nu. Et bofællesskab med utroligt søde mennesker, der spiser sammen om aftenen de fleste ugedage, og som er gode til at brygge kaffe. Og som er glade for at bage kage til de mange unger, der løber rundt på en hel tønde land i slowmotion med vind i håret, hånd i hånd.  Åhja, og som har en nogenlunde betalelig andel ledig i en lejlighed i jordhøjde - med værelser nok til både Manden&jeg og Barn et og Barn to OG gæster - og udsigt til en mark. Og efter en lettere Robinson-agtigt proces har bofællesskabet oven i købet besluttet, at de godt gider bo sammen med os.

Nu krydser vi bare fingre for, at banken er med på ideen...

10 kommentarer:

  1. Fedt!!! Krydser fingre for jer!! God weekend til jer alle : )

    SvarSlet
  2. det lyder fantastisk! jeg er allerede misundelig!! fingerkryds og fingerkys herfra

    SvarSlet
  3. Damn, det lyder helt utrolig godt. Jeg bliver en lillebitte (læs: vammelt meget) misundelig ved tanken om børn med vind i håret, kaffe, kage og daglige fællesspisninger. Håber banken er med på ideen - så bliver vi næsten naboer(ish).

    SvarSlet
  4. Nuuårh, det lyder NAJS! Der blev jeg lige pænt meget misundelig. Har de monstro en søstersammenslutning tæt på Kbh? :) Krydser fingre for, at banken er med på ideen ( og ellers er de nogle klaphatte, er de!)

    SvarSlet
  5. Beder er STEDET!! Er selv vokset op i byen. Krydser fingre!

    SvarSlet
  6. Beder er absolut ikke det værste sted at ende. Jeg er - som fru L - også vokset op i byen og det er et skønt sted for børn. Der er blandt andet en dejlig legeplads som hedder Svendgården. Det er en legeplads med dyr og søde pædagogger som altid er klar på at sætte nogle aktiviteter i gang med ungerne - eller sådan var det i hvert fald i gamle dage. Håber aldrig de laver om på dét. Man kan komme dertil via et hyggeligt stisystem fra bofællesskabet. :-)

    Held og lykke med banken.

    SvarSlet
  7. Det lyder jo ganske fantastisk! Og I slipper for at vælge mellem alverdens onder, men får nærmest det bedste fra alle pakker. Eneste problem er hvis det aflyser den store REVOLUTION, for jeg var ellers også klar til at melde mig under fanerne. Altså med dig som bannerfører. Jeg har i hvert fald ikke tid :-). Anyway, krydser fingre for at det lykkes.
    Forresten er vi ret vilde med billedet..

    SvarSlet
  8. Det lyder da fedt for jer. Tillykke!

    SvarSlet
  9. Jamen tak og tak - ikke mindst for thumbs up til Beder. Jeg har SÅ meget Beder-noia. Mere noia end nogensinde før i mit liv, faktisk, og det siger ikke så lidt...

    SvarSlet
  10. det skal nok blive fantastisk! altså ud fra hvad jeg har læst indtil cidere... men fortæl fortæl fortæl! hvem er de andre? hvordan er viben? hvordan ser noiaen ud når man pirker lidt til den? hvornår kan jeg komme på besøg?

    SvarSlet