onsdag den 18. januar 2012

Kindergarten #1 Eller: Om Villads den farlige tiger

"Du skylder et indlæg om børnehaven," siger De Smukke Naboer.

OK. Men det er svært at skrive, for børnehavevirkeligheden ser hulens forskellig ud, alt efter hvem man lige spørger.

Lad os tage Sønne først, han er trods alt hovedpersonen. Blot er han ikke, for nu at sige det på journalistsprog, en ret troværdig kilde. Hør bare her:

Mig: Hvad har du lavet i børnehaven?

Sønne: ...

Mig: Har du leget med Villads i dag?

Sønne: Villads bider mig i fingeren! Se!

Mig: Hvad!?! BIDER han?

Sønne: Ja. Han bider. Han bider mig i foden!

Mig: Arh... bider han dig i foden?

Sønne: Nej. Det var... det var en farlig tiger! Jeg skal have plaster på!

Mig: Altså bider Villads eller hvad?!

Sønne: Ja! Han bider de voksne!

Mig: A-ha. Hvad siger de så, de voksne?

Sønne: De siger "GÅ IND I HESTESTALDEN, VILLADS!"

Mig: Hm. Nå.

Sønne: Jeg er en jæger! Det er mig, der styrer postbilen! Med beton!

Mig: Æh. OK. Hvad har I fået at spise i børnehaven?

Sønne: Leverpostej. Og pandekager over bål.

Altså ikke nemt at få et overblik over denne her børnehavesituation, siger jeg bare. Vi spørger Manden i morgen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar