torsdag den 29. september 2016

Tryllehjelm

Sønne har en motocross-hjelm. Den er stor og tung og flot, og han har selv sparet sammen til den af pant-penge og tyvere fra tandfeen.

Hans største ønske er at køre motocross, men hans trætte forældre kan ikke overskue at lade ham gå til en fritidsaktivitet, hvor man skal køre halvanden times tid (!) hver vej.

Det lader han sig dog ikke slå ud af. Han trækker bare i hjelmen og de motocross-handsker, han har fået i storebrorgave af mormor og morfar, og kaster sig ud på cyklen. En helt almindelig mountainbike, der straks bliver til en motocross-cykel, når man har det rigtige udstyr på. Afsindigt hurtigt kører han. Rundt og rundt på grusvejen, stående i pedalerne, og op og ned af stentrapperne omkring huset. Ned til supermarkedet, hurtigere hurtigere, ned til biblioteket, endnu hurtigere. Henover kantsten og bump. 45 kilometer ned ad bakke, siger hans cykelcomputer. Hans lyse hjelm-hår klistrer til panden bagefter, og det er svært at få de stramme handsker af.

Der er ikke så meget cykling for mit vedkommende. Baby and all. Jeg savner at cykle med Sønne.

8 kommentarer:

  1. Det kommer igen - om ikke så længe. Indtil da må du nyde din baby med god samvittighed (går ud fra det er din sidste - eller?). Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder-nyder-nyder min baby, som helt bestemt er den sidste... men med helt god samvittighed er det ikke. Så blir jeg nødt til at ændre min personlighed :-)

      Slet
  2. Uhh... Kan næsten lugte benzinen og høre motorlyden:o)

    SvarSlet
  3. Elsker at drømmen lever videre. Motorcross og hestesport har altid stået som mareridt for mig med al den transport. Heldigvis ingen motor-Miller eller pony-prinser på vores matrikel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min søn vil gerne køre motocross. Min datter vil gerne ridde. Jeg har ligeså mange aversioner mod begge dele som dig... ohwell.

      Slet
    2. Så må du se hvor længe du kan holde ud at høre dig selv tale positivt i skingre vendinger om håndbold, fodbold og spejder....eller hvad forstæderne nu engang tilbyder. Begge mine går i år til blokfløjte, kirkekor og "klub i kirken" - det er godt nok også blegt ift ridning og motorcross... men det er jo sindssygt billigt med de der kirkeaktiviteter!

      Slet