fredag den 26. august 2011

Fra Sy(rli)gemors taknemmelighedsdagbog

1: At valget allerede er om tre uger. Jeg er allerede så træt så træt af "nej VI vil give boligejerne flest gardiner og campingvogne, og I er dumme og uansvarlige"-snakken, at jeg overvejer at slukke for TV2. (Hvilket jeg selvfølgelig ikke gør alvor af. Jeg er jo for hulan journalist. Omen ammende)

2: At vi kan høre festugen sårn lidt surround ind gennem de åbne veluxvinduer. Det er næsten som at være der selv.

3: Cyberkrammerne. Ajmen dem er jeg virkeligt taknemmelig for. De ikke er lige så gode som rigtige krammere. Men de smitter mindre. Tak.

4: Babysittere der kommer og bortfører Sønne og lytter til hans bilsnak og fodrer ham med boller og giver ham en break fra hans snottede, snottede familie.

5: Århus Fødevarefællesskab der fylder vores køleskab med hestebønner og hokkaidogræskar og halvanden-kilos-squash på længde med BetteLiv  og bladbeder og andre virkeligt bizarre grønsager, der får min indre bæredygtigheds-veganer-økolog-dame til at juble af fryd. Jamen jeg har virkeligt sådan en inden i. Det har jeg! Jeg er fx ved at bage en slags squashbrød, fordi vi har så sygt meget squash men ikke noget sygt stort køleskab... Den indre økodame er bare pakket godt ind i hvid rittersport og dårlige romantiske komedier og generel frygt for at blive kaldt hippie eller ekstrem eller speltmom, hvorfor hun ikke er lige sårn at spotte til daglig.

3 kommentarer:

  1. Århus Fødevarefællesskab - jeg fælder næsten en tåre ved tanken og får lyst til at kaste mig ud i et River Cottage eventyr (fra dengang det var heeeeelt back-to-basics-vi-prøver-os-lidt-frem). Fra egen have kan vi efter tre år med mildest talt skuffende høst (læs: fuck vi har været ringe til det), plukke squash nok til at kaste flere ton ind i valgkampen, hvis der er nogen der kan bruge dem. Og vi har sygt mange blommer, så sig til hvis du vil bytte for nogle hestebønner (ved ikke lige helt, hvordan de skulle leveres, men det er tanken der tæller ikke?).

    SvarSlet
  2. Hov, har først nu set din kommentar... Hestebønnerne er rådne (så meget for at være speltmutti), men jeg giver et salathoved, tre bladselleri-stænger og noget assoteret kål for dine blommer. Yeahr.

    SvarSlet
  3. Aj, jamen det kan jeg ikke tage imod (really - det kan jeg ikke. Please!). Ærgerligt med hestebønnerne. Godt I har en masse squash så, dem kan man virkelig ikke få for mange af (jo man kan, de er ikke til at få has på og det er begrænset, hvor mange boller man orker at bage med squash).

    SvarSlet