tirsdag den 24. juli 2012

Sønne og damerne

Det er lykkeligt og svært at få nye venner. I hvert fald hvis man er en lille nørd, der altid - ALTID - indleder første-samtaler med værktøjssnak ("min farfar har været TØMRER!" og "min børnehave har en RUNDSAV" og "min far har en MAKITA boremaskine, den er blå" så videre). 

Og Emilia, der er fire år og bor lige om hjørnet i en anden bofællesskabslejlighed, er særligt dejlig, så hun må høre om motorsave igen og igen. Som i morges, da han lidt nervøst stod og ventede på, at hun skulle få sine sandaler på, og pludselig slog ud med armene og sagde meget højt og meget hurtigt:

"HOV NU KAN JEG HUSKE NOGET FAKTISK! Jeg har været i BYGGEMARKED i går, og de havde en motorsav, mange motorsave, og en HAVETRAKTOR! Faktisk."

Larmende tavshed, afbrudt af velcrolyde fra Emilias sandaler, og derefter af en lettere nervøs mor (mig):

"Æh, ja, du elsker værktøj. Sandelig. Host. Det er ikke sikkert, at Emilia elsker værktøj. Hvad elsker du, Emilia?"

Og så, selvfølgelig:

"Jeg elsker HELLO KITTY bamser!"

Så var det ligesom slået fast. 

Og så løb de to nye pals om kap ned til trampolinen og hoppede og hoppede. Så besøgte de hønsene, så løb de ind i gymnastiksalen, og så forsvandt de fuldstændig under de voksnes radar. Nu er de taget på stranden med Emilias forældre. Bum.

Tilbage er feberhede Livse, der ikke har nogen Hello Kitty bamser og derfor må nøjes med sin brors værktøj og deslige.

2 kommentarer:

  1. Åhhh mit hjerte smelter af instant salighed og taknemmelighed over at det blev præcis sådan dér. Altså måske lige minus feberhede Livse. Hvor er I alle fire heldige at Beder kom til jer og vice versa! Og jeg er heldig at jeg nåede at svuppe lidt rundt i mudder og tage nogle ordentlige svingom'er og guffe kilovis af baguette med smør i jeres dejlige selskab. Vi kommer snart og besøger jer i Bo bedre Beder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Og I skal snart komme på bondegårdsferie! For tiden har vi et feriebarn, shetlandsponyen Jack, der går rundt under æbletræerne og skriger som et barn, der er ved at blive bortført. Det er vældigt, vældigt eksotisk.

      Slet