fredag den 23. september 2011

Tips og tricks fra zombieland

Tag en snart tre-årig med sans for provokation og spillen forældre ud mod hinanden. Tag et massivt søvnunderskud, et massivt mad-underskud og tre dages indendørs understimulering tilsat alt for meget fjernsyn. Og slut af med en psykotræt vrisse-mor, en syg far og en lillesøster, der hele tiden skal ammes.

Så har du Sønne.

På den dårlige måde.

I've created a monster, tænker jeg, og går med til at spise aftensmaden nede på gulvet, fordi det er det, der nu lige er stemning for. Jeg kaldte det picnick, så føltes det lidt bedre. Men det VAR jo bare havregrød på et beskidt køkkengulv.

Nå. Men klokken er halvseks, og hele resten af husholdningen sover. Sønne faldt i søvn, før jeg overhovedet kunne få en tandbørste ind i munden på ham. Stakkels umulige, utålelige, overtrætte dreng.

Fuck mand. Tre ting har ført mig (og dermed os) levende igennem de sidste par dage, og jeg deler gerne de banebrydende tips og tricks med andre i samme situation:

1) Bad. På mirakuløs vis kan en tur under bruseren give fornemmelsen af at have powernappet. Allerbedst er det selvfølgelig, hvis man kan lukke døren til badeværelset og få noget der ligner fem minutters pause. Men mindre kan gøre det. I går skyllede jeg fx Sønnes bræk af mig, mens han kiggede på og jeg stod og dansede tosset for at holde hans opmærksomhed væk fra sovende søster og brækindsmurt stue.

2) En rigtig pause. I går (eller var det i forgårs?) var jeg 15 minutter på café. Og sad og stirrede ud i luften med en lukket Weekendavis i hånden, mens pladespilleren og Arcade Fire gjorde (hverdags)livet værd at leve igen.

3) Alle former for frisk luft. Altså ikke fordi det er sjovt at halv-slæbe to splattede børn ned fra fjerde sal, vel. Men det kan godt betale sig. Især nu hvor vi har den FANTASTISKE tvillingevogn. Afsted afsted, frisk luft til hjernen og hen og stene foran nogle gravkøer og noget vejarbejde. Works every time.

Nu vil jeg muge ud. Der er nogen, der skal ammes lige om lidt. Rock'n'roll.

4 kommentarer:

  1. Maliks mormor spørger: "hvor har du været?" Malik svarer, nærmest henkastet : "jeg har bare lige været oppe at lege med min ven...!"

    SvarSlet
  2. Lige når jeg læser dette indlæg, får jeg fem sekunders nydelse ud af at vide, at lillesøster stadig er godt gemt i maven :-)

    Jeg vil gemme din liste med tips til senere tider, når BZ'eren kommer ud og skaber samme lignende zombietilstand her i huset.

    SvarSlet
  3. Malik bliver savnet det ØJEBLIK, han går ud af døren... også selvom han helst ikke må låne ret meget af legetøjet.

    Og Pennefører: HELT ærligt, så er det nemmere at have to børn, end man skulle tro. Altså man er i ret god træning, når man har prøvet at have ét... Men sygdom med to børn er frygteligt frygteligt frygteligt frygteligt. Så bare hold jer raske, iggå!?!

    SvarSlet
  4. Der er en psykotrætheds-vrisse-mor-survival-pakke på vej med posten fra københavnstrup af. Den skulle ankomme på mandag så luk op hvis posten ringer på døren.

    PS.: Jeg skulle hilse og sige at de tre tips virker også for mindre hårdt prøvede men dog lettere stressede førstegangsmødre. De der korte cafe-besøg er det der holder mig mentalt sund når hverdagen ellers bare er en stor tilgylpet stofble over mit hovede! Og det er utroligt hvordan brusebad føles som at få en instant ny krop (og næsten en ny sjæl) - også selvom det kun tager max 6,5 minut og døren er nødt til at stå åben så vandet drypper ud på det afhøvlede trægulv, hvis nu bebsen ikke synes det er så hyggeligt igen at passe sig selv inde i sofaen... (Don't mention the gylp - nu på sofabetrækket, hmm, men verden går jo videre alligevel).

    Pps: Min ordbekræftelse bestod så lige af ordet 'Sucks'. Sigende, på en måde, ikke?


    Masser af healende knus fra tante marys.

    SvarSlet