tirsdag den 13. september 2011

Men måske har vi råd til carporten, hvis nogle andre vil købe huset?

"Nåmen vi kan da også bare lige kigge på det der hus. Selvom vi ikke har råd til det. Der sker jo ikke noget ved at kigge."

Ha!

Selvfølgelig gør der det. Man bliver vanvittig og får lyst til at røve banker og købe sig fattig i lotto-kuponer.

Sådan har jeg det i hvert fald.

For der var fire værelser. Og æbletræer. Og hindbærbuske. Og søde naboer og fredelighed. Og carport (!). Og lettere faldefærdighed på den OK måde.

Og en livagtig drøm om unger der pjasker i sommersolen 2012 i træernes skygge og går hånd i hånd ude på vejen og kigger på bilmærker. Uden at blive kørt over. Og om børn og voksne som trisser de få 100 meter over til De Smukke Naboer og drikker kaffe i tide eller utide, eller går hjem og spiser kødsovs hos Onkel Filmhenrik, der også bor lige om hjørnet. Og om gamle venner der kommer på besøg og overnatter i gæsteværelset.

Får I også pæne billeder inde i hovedet!? Det gør jeg. Og de har ligesom sat sig fast med noget rimeligt heavy elefant-snot, så jeg ikke kan bestille andet end at savle om dem hele tiden.

Så: Jeg spiller Lotto i morgen. Det gør jeg. For første gang. Med mindre nogle af jer selvfølgelig kan låne os 800.000 rentefrit?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar