fredag den 20. maj 2011

En slags service til gravko-ramte forældre

Jeg gik nynnende rundt med en eller anden catchy melodi i hovedet i timevis. Og det var først, da jeg kom til at synge et par strofer højt, at det gik op for mig, var det var for én...

this is the work I really love, 'cause that's what an excavator does.

M-hm. Gravko-børnesangen på YouTube. Som vi ser meget og tit, ja.

Sønne, der endnu ikke kan udtale sit eget navn, kan sige både "YouTube" og "Excavator". Man kunne hævde, han er meget international. Eller har et sygt forhold til maskiner og køretøjer. Anyway, kender I ikke allerede gravko-sangen, kan jeg varmt anbefale den:

7 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha!!! Den har jeg SÅ tit i hovedet. Herhjemme kører den mindst et par gange om dagen.

    SvarSlet
  2. Fantastisk! Tak fordi du delte denne video, der både har melodunte-grandprix potentiale og lyder lidt af Newphew iblandet Ekstrem Hjemmeservice!

    SvarSlet
  3. Argh! Jeg troede, jeg var den eneste, der var hjemsøgt af denne lille perle - men der findes åbenbart et helt community af "Excavator"-forældre derude! Behøver jeg at fortælle, at det første sønnike siger om morgenen er "gravko!", fordi han vil op i stuen og se video-hittet her igen og igen og..... Skulle for øvrigt hilse fra manden og sige, at den også findes som iPhone app sammen med ni andre herlige videoer om frontlæssere, bulldozere osv. Selvfølgelig tilsat ligeså fantastisk muzak.

    SvarSlet
  4. Jeg vil klart anbefale "Autobahn" af Kraftwerk til en afveksling!

    SvarSlet
  5. Tusinde tak!!
    Den er jo herlig! Knægten er vild med den! Jeg tror gravkøer får en revival her i huset.
    Jeg kan nu godt forestille mig at man ikke skal se den mange gange før sangen sætter sig fast. Men pyt, pylreungen blev helt rolig og stille, kun afbrudt af et "igen" efter 4 minutter..
    Tak tak tak! :o)
    (..eller thanks, som min søn siger)

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Tanja & Mette: Vi ER en klub! Jeg er dog ikke helt sikker på, at jeg tør købe den app. For så ser jeg vel aldrig min telefon igen?! Der er rigeligt pres på bare pga. de småvideoer, vi optager, når vi ser en lækker gravko et sted på gaden...

    Tripola: Det er en meget smuk analyse!

    Morten: Jeg selv vil anbefale nærmest hvad som helst til en afveksling. Vi er bare flere om at tage den beslutning...

    Vibs: Hep og selvtak! Din dreng må da nærmest være den, der får allermest ud af videoen - jeg mener, han forstår teksten og alting! I øvrigt bliver jeg (på egne ikke dine vejne, hvis du forstår) glad for at læse om uendelig pyller. Et fænomen, vi kender utroligt godt, og som jeg tit kommer til at tilskrive dårlig opdragelse/manglende søvn/psykiske sygdomme... men som ret sandsynligt er en FASE.

    SvarSlet