torsdag den 31. marts 2011

"Helt normalvægtig" (og travl og eventuelt forgiftet) - det er mig

Sidste gang, jeg var gravid, sad jeg bagest i et undervisningslokale og vekslede mellem at ae mig selv på maven og spille bubbleshooter. Det er et under, jeg fik afleveret mine opgaver (og måske ikke så mærkeligt, at den sidste af dem først blev færdig tre timer, før jeg gav mig til at føde...). Og sundhedsvæsnet var noget, jeg sådan kun frekventerede helt ambulant og ligesom i forbifarten.

Nu skal jeg forestille at være en slags selvstændig og tjene nogle penge og af og til klare en opvask og ikke mindst være nogens mor. Jo-jo. Jeg har travlt. Også med at powernappe ind i mellem det hele, når der er ro i huset.Samtidig skal sundhedsvæsnet, mit ekstra-fuldtidsjob med alskens herlige besøg hos mennesker med og uden kitler, passes.

Vi ses meget, mig og det sunde væsen. Fx i dag, hvor jeg har været både til jordemoder og doktor. Den første sagde "du behøver vist ikke at veje dig, du er jo helt normaltvægtig". Jeg krammede hende ikke, men det var tæt på efter al den snak om tvillinger og min enorme mave. Doktoren sagde "hvis ikke det her er blærebetændelse, er det eventuelt svangerskabsforgiftning." Der krammede jeg ikke så meget. Men kryds fingre for, at jeg bare skal have lidt uskyldig penicillin - og for, at jeg kan lade være med at google svangerskabsforgiftning inden prøvesvar i morgen...

1 kommentar: