fredag den 11. marts 2011

Anders Fogh, mit overjeg

Hvad ville I lægge i det, hvis I havde haft en meget livagtig drøm om at redde en gravid Milena Penkowa ud af et oversvømmet hus - med en meget sympatisk Anders Fogh ved jeres side?

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tolke det.

Penkowa nægtede i øvrigt at følge med, selvom huset var oversvømmet næsten op til taget... Og så havde hun en utroligt pæn blomstret kjole på.

Altså, betyder det at:

a) Jeg identificerer mig med Penkowa-damen og det oversvømmede liv pga. lige lovlig meget flytning og putning?

b) Jeg læser for mange nyheder lige før sengetid?

c) Min gamle frygt for rotter er blusset op på en ny og subtil måde...?

5 kommentarer:

  1. Jeg hepper på mulighed b.

    Men nu kender jeg dig selvfølgelig ikke, så det KAN jo også hænge sammen med, at du i virkeligheden er hjerneforsker, der ligesom Penkowa har begået underslæb og løjet om dette og hint. Og da du er gravid er det nemt at identificere dig med Penkowa. Lyder det plausibelt? Nej? :-)

    (I øvrigt - det der med sympatisk Anders Fogh... Det har jeg ingen forklaring på. Overhovedet)

    SvarSlet
  2. Kan det være at du måske identificerer dig med både Fogh og Penkowa - som jo begge er karakteriseret ved at være sådan nogle performer-typer der har travlt med at vise hele verden at de har styr på det hele (selvom de i virkeligheden måske ikke rigtigt har). Og at det er en vigtig pointe at de begge er sympatiske samtidig med? Og at du inderst inde både gerne vil komme videre (Fogh) og bare blive i den synkende skude (Penkowa) og at drømmen prøver at fortælle dig at du er splittet omkring det?
    Ja det var så dagens psyko-drømmetydning fra Onde Mor der ligger på langs fordi hun er ramt af Nemesis-kvalme udløst af kæphøjhed fordi kvalmen gik væk i en uge. Kun for at komme tilbage værre end nogen sinde. Øv. og så i en weekend.

    Men om en uge er jeg i Sevilla med fransken. Og det kan godt være jeg ikke får mønstret særligt meget appetit til tapas men varmen kan jeg vel altid nyde...

    Håber alt er vel!

    Og dejligt at du deler dine syrede drømme med os. Og at I har fundet et sted at bo, omend midlertidigt.

    KH

    SvarSlet
  3. Hehe. I er kloge og sjove. Og Fru Øgle har ret i sin antydning af, at det allerallerværste ved drømmen er Fogh. Hvad laver han i min underbevidsthed?! Og så i sympastisk udgave?! Ferry scary.

    SvarSlet
  4. far ligner måske Fogh?

    SvarSlet