fredag den 4. marts 2011

Et lillebittebitte skridt for menneskeheden...

... og et helt nyt liv for os: Sønne kan tilsyneladende falde i søvn uden tilstedeværelse af voksne i lokalet. Vi fandt ud af det ved et uheld, da jeg blev nødt til at forlade torturkammeret for at tisse efter en times putning eller så her den anden dag. Og siden har Manden så videreført den gode stil og helt bevidst udvandret efter et hastigt godnatkys. Og hvad sker der?! Drengen falder i søvn på ti minutter. Altså har VI på en eller anden måde holdt ham vågen i timevis, mens han som straf har forsøgt at drive os til vanvid? Maybe.

Dælme mærkeligt. Og jeg havde ellers svoret (eller i det mindste lovet mig selv og Sønne), at jeg troligt ville sidde ved hans seng, indtil han selv bad mig skride. Om jeg så skulle sidde der, til han blev 12. For jeg HAR prøvet at putte ham og udvandre. Det er tre måneder siden, og den var den hæsligste aften i mit og vist nok også hans liv.

Nå, men skål. Og tillykke til os. Døgnet er lige blevet mindst en time længere og en hel del frustrationer fattigere. 7-9-13 og så videre...

2 kommentarer:

  1. Tillykke med jeres nye opdagelse og forhåbentlig fortsætter han den gode stil, held og lykke.

    SvarSlet
  2. Det er bare fantastisk at få noget ekstra fritid forærende på den måde. Vi lavede det samme cirkus og opdagede pludselig, at hun sagtens kunne falde i søvn alene. Men jeg tror nu på, at opdagelsen kommer på lige nøjagtig det tidspunkt, hvor barnet er klar til at falde i søvn selv.

    SvarSlet