fredag den 11. november 2011

Rorschach-nuttethedheds-skyld-test


Hvad er der på billedet?

Svaret afhænger af, hvem du spørger.

For når Sønne siger "jeg vil have Livse op til mig!" og sidder sådan dér og putter med hende i sofaen, tænker og siger Manden cirka sådan her:

"Dét der har han fra os. Vi giver ham meget kærlighed, så har han lyst til at give kærlighed videre til Liv."

Jeg nikker og smiler og tænker cirka sådan her:

"Nårh hvor er de søde, søde, søde. Hvor er han sød! Vi må alligevel have gjort et eller andet rigtigt. Eller... nej vent! Tænk hvis han nu kun gør det for at please mig. På et eller andet ubevidst plan. Fordi han lissom kan se, at jeg bliver vildt glad og anerkendende og han ikke får nok ægte anerkendelse i hverdagen, efter Liv er kommet? Tænk hvis han føler, at han SKAL have lyst til at tage sin søster op for at gøre sin mor glad!? Åhnej! Men den anden dag puffede han jo til hende. Mon der er et eller andet galt? Og det er jo heller ikke helt fair overfor hende. Burde jeg sige mere til ham? Eller mindre? Åh. Men det ER jo en gave for dem begge at have den anden. Det ER det. Jeg skal bare gøre det hele på en god måde. Åh."

Måske er det ikke så mærkeligt, at Manden har nemmere ved at falde i søvn om aftenen end mig. Ærgeligt, når nu noget af det eneste, der hjælper på noiaen, er søvn.

2 kommentarer:

  1. Åh, don't I know it! To sjæle, én tanke virker det til. Har et meget lignende indlæg på min blog i dag. Der må være noget om snakken. Vi mødre bekymrer os nok for meget.

    SvarSlet
  2. Jamen det er jo helt sygt altså! Når vi finder ud af, hvordan man kan lade være, udgiver vi en bog og tjener kassen. Iggå.

    SvarSlet