søndag den 12. maj 2013

Og så på (dumme)mors dag

Manden er syg, Sønne er syg, Bette er syg. Med forskellige vidunderlige ting, som de så smitter hinanden med på kryds og tværs.

Jeg er ikke syg. Måske bliver jeg det om under fem minutter, fordi jeg har jinxet det. Måske bliver jeg det aldrig mere, fordi jeg har brugt den forgangne uge på at marinere mit nu eventuelle multiresistente legeme i stresshormorner og tequila. Men det er en anden historie.

Jeg ved ikke, hvad det er jeg vil sige.

Udover at jeg bliver vanvittig af al den sygdom. Vanvittig og bitter. Var det for hulan ikke nu vi skulle løbe rundt udenfor, hånd i hånd, lyst hår blæsende i slow motion i forårsbrisen, og om-fucking-sider opleve lykken ved at bo på landet?

I stedet piver vi som hundehvalpe og kaster med legetøj i frustreret sygdomskedsomhed og lærer vores små søstre at sige "dumme mor", så jeg nu har verdens mest utaknemmelige (og snottede) børnekor i ørerne. Højlydt og på repeat og i stereo: DUMMEMOR DUMMEMOR DUMMEMOR.

Andre af os (særligt den ganske rigtigt tiltagende dumme mor) tørrer bræk op og hælder saft op og skælder ud i frustreret sygdomsarrigskab.

Nu skal Sønne spille Pixeline, så jeg overlader computeren til ham. Bum. Over and out.

5 kommentarer:

  1. Åh for fanden da også. Sygdom sucks! Håber hele banden er raske i morgen og marinerer dig i kærlighed og godt humør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Taktak. Ingen er raske, og der er ingen kærlighedsmarinade foreløbigt. Men jeg marinerer mig sig i kaffe og arbejdslykke. Because I'm worth it (eller fordi jeg ellers ville implodere af stress og arrigskab).

      Slet
  2. Du får til enhver tid indvilget asyl her i gaden, hvis der skulle blive brug for at komme væk fra bassilleland! God bedring herfra : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg ER skam flygtet, blot til Århus N... for en stund.

      Slet