torsdag den 30. maj 2013

Apropos den gamle hund og de nye forstadstricks...

... så drak jeg for nyligt 10.000 shots tequila til en fest i Viby J, før jeg kom i tanker om, at jeg skulle op og passe børn klokken halv syv.

På det tidspunkt var klokken halvto om natten, og Rejseplanen påstod hårdnakket, at næste forbindelse til God Bedre Beder var fire timer senere. Det vil sige sådan cirka lige præcis dér, jeg burde springe frisk og veludhvilet ud af sengen sammen med mine friske og veludhvilede børn.

Så jeg gik. Det har jeg nemlig altid gjort, når jeg skulle hjem fra byen. Især hvis min cykel var flad.

Og jeg gik og jeg gik og jeg gik og jeg gik gennem Viby by night, og først da jeg havde gået en time, og der stadig var ti kilomenter hjem, gik det op for min ganske berusede hjerne: Jeg bor ikke et sted, som jeg uden videre kan komme hjem til. Uden hjul og med en høj promille i hvert fald.

Så jeg overgav mig og ringede efter en taxa, hvis chauffør snakkede nonstop hele vejen til Beder:
Og ved du så hvad, hende min kone, hun laver stegt flæsk med persillesovs, men ved du hvad, torsk du, det vil hun simpelthen ikke lave, det er utroligt, men hendes stegte flæsk, og derinde i det hus, der boede min kammerat, indtil han kvalte sig selv med sådan en kabelstrip, ved du, hvad dét er, sådan en strip, ikke, nå men konen, hun vil faktisk heller ikke lave andre fisk, hun siger, det lugter.

Det blev 254 kroner. Men jeg var hjemme i god tid til at kravlevælte ud af sengen og lave havregrød til mine sultne børn. Win.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar