tirsdag den 15. januar 2013

Januar. Nu med flere linjeskift.

Så jeg opgav at arbejde
og spiste madder med makrel
i stedet for
og druknede mit januartungsind i kakaomælk
Manden aede mig på kinden
men lignede en
der selv skulle aes
(mine arme var desværre for tunge)
Det er ham, der afleverer Livse
der græder og skriger eller, værre endnu, klynker resigneret.
Jeg smører afladsmadpakker
med vindruer og livretter.
VUGGESTUE
kan man sige, og så går hun igang
med at råbe på gode gamle dage: ANNN, ANNN
Mens hun leder efter den børnepasser, alle småbørn burde have
Også Livse, Gladelivse
MOR råber hun
i søvne om natten
uden at lyde ret glad
Jeg ligger i værelset ved siden af
for at sove
Men sover ikke

Skal vi lave en revolution nu? Og blive hjemmegående i et varmt land?! Eventuelt tæt på nogle cafeer med meget, meget billig kaffe.
Please. 

5 kommentarer:

  1. jeg vil godt være med til at gå hjemme i varme lande og drikke billig kaffe på cafeer med gode legepladser

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil foreslå Sydafrika, går jeg ud fra? Jeg er med. Vi skal bare lige have styr på noget finansiering...

      Slet
    2. altså ikke nødvendigvis - bare der er varmt og kaffe og vi kan være hjemmegående

      Slet