onsdag den 30. januar 2013

Blixen. Bræk. Bil. Sort snak i slutningen af januar.

Det hele er skrevet før: Vi er syge. Igen-igen-igen, ja. Vi sover ikke så meget. Det er januar. God Bedre Beder er havregrød.

Men: Jeg cruiser rundt på vejene mellem smat og heste og traktorer, bleg og hostende, overlegen i automobilet. Bare kald mig Karen Blixen. Om lidt klipper jeg håret kort og lærer (måske) endda at svinge til venstre i Beders eneste lyskryds.

Og lige om lidt er det februar. Lige om lidt er vi raske og veludhvilede og udhostede og færdigbrækkede. Lige om lidt holder jeg op med at tale sort.

2013, du var så ny og blank og fin for et øjeblik siden. Nu er du begravet i overskredne deadlines og aflyste møder og snotpapir og brækspande og opvask. But I'm not giving up on you yet. Februar bliver fantastisk. Måske.

11 kommentarer:

  1. Jeg satser også hårdt på februar. Og det er heldigvis snart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvis februar svigter, må vi satse på marts. Og så fremdeles.

      Slet
  2. Jeg hepper på februar. Det bliver vendepunktet. Også selvom der lige er et par humper, der hedder "stadig mulighed for snestorm" og "de første gyllespredere på marken" der skal forceres. Den er trods alt kun 28 dage lang, før det officielt er forår.

    God bedring. You can do it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes we can! Forstædernes nye motto. Skulle vi aldrig drikke noget helbredende ølkaffe? Måske tør jeg godt snart køre i bil til Mårslet...

      Slet
    2. You can do it! Men altså - jeg vil foretrække en varm café i Ååarhus gerne med Oddergrisen :)

      Slet
  3. Godt gået tøs - hold ud!

    SvarSlet
  4. Og til marts kommer Jippetje jo - så kan du køre til KBH i moster-Lupoen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så skal jeg VIRKELIG træne noget mere. Men jeg har jo også verdens bedste motivation!

      Slet
  5. Plusgrader udenfor. Påskeæg og pasteller i butikkerne. Februar og forår kan kun blive godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig! Bortset fra det med pastellerne, som er et fænomen, jeg aldrig helt har forstået...

      Slet
  6. Heу! I know thiѕ is kinda off topic but I'd figured I'd ask.
    Would you be interested in еxchanging links or mаybe guest аuthoring a blog article or vice-ѵersa?
    My blog aԁdresses a lot of the sаme subjects as уours and Ι feel
    we сould greatlу benefit from each other.

    If you're interested feel free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

    Review my web page ... rouletteroulette.org

    SvarSlet