torsdag den 2. august 2012

Århus, Danish for mindreværdskompleks


Århus er fin. Århus er hyggelig. Århus er tæt på vand og skov, og det er dejligt. Ja, man kan endda sige, at Århus er smilets by. På gode dage.

Men: Århus er saftsusemig ikke Danmarks svar på Barcelona. (Lige så lidt som Amager er Danmarks svar på Manhatten.)

Jeg har boet i Barcelona og ved - tydeligvis i modsætning til Visit Aarhus - hvad jeg snakker om. Holdt nu kæft, altså. Og nej, Århus har IKKE alt. Og endnu mere nej, Århus er ikke Danish for progress. For nu at citere Renee Toft Simonsen helt frit efter hukommelsen: Det værste ved Århus er helt klart det evige, jydske mindreværdskompleks. So true.

8 kommentarer:

  1. HagemannHagemann2. august 2012 kl. 14.33

    7. bedste ferieby. Det er flot. I sådan et stort land. Når man er den anden største by. Yes. Waytogo. Hvornår relancerer Jeff egentlig Århus (jo, jeg må godt)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeff. Århusets ENESTE håb, når det kommer til det dersens branding.

      Slet
  2. Ja GF skal i hvert fald begynde at spille noget bedre hvis den sammenligning skal holde - ikke at jeg ikke holder med de hvide.

    SvarSlet
  3. jeg vil gerne vide hvornår du kommer til "barcelona" og drikker kaffe med mig?

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Den kystnære del af Midtjyllands svar på...

      Slet
  5. Dét dér det er SÅ sandt så sandt!

    SvarSlet