tirsdag den 7. juni 2011

Hvad stemmerne i hovedet mener om fastfood og graviditet

Stemme 1: Jeg bliver nødt til at stoppe på Burger King og købe en Whopper. Ellers tror jeg simpelthen, jeg besvimer på vejen hjem.

Stemme 2: Dét gør du ikke! Hvidt brød, E-numre, sukker og noget pseudo-kød, der helt sikkert også er vildt usundt for et ufødt barn.

Stemme 1: Det er er mere usundt at besvime! Og jeg har faktisk lige været til akut bassintræning, og så er det ligesom overhovedet ikke nok med de kiks, jeg har i tasken.

Stemme 2: Du kunne have smurt en leverpostejmad. Nu tager du dig sammen.

Stemme 1: Ja, jeg skulle have haft en madpakke med. Det havde jeg ikke. Og jeg har før prøvet bare at tage mig sammen. Det gik dårligt.

Stemme 2: Du forgifter barnet i maven. Jeg siger det bare.

Stemme 1: Det er sguda 1000 gange mere giftigt at være så uptight! Tænk på alle de stress-hormoner, der bliver sprøjtet ud i systemet ved tanken om en enkelt, uskyldig burger...

Stemme 2: OK. Se det for dig: Meget gravid dame, i forvejen iført uklædigt korte short og meget hvide ben, fortærende megausund mad i det offentlige rum...

Stemme 1: Så fordomsfulde troede jeg ikke, vi var her! Hvorfor må tykke, hvide damer i grimt tøj nu ikke spise burgere?! Tsk. I øvrigt kan jeg jo bare pakke mig ind i min meget store sommerjakke, iggå, så kan ingen se, jeg er gravid...

Og sådan fortsatte og fortsatte skænderiet hele vejen i bussen fra hospitalet og den akutte bassintræning til Burger King, hvor nogen proppede så meget burgermad i hovedet, at alle stemmer tav. Og jeg fik bakset mit ømme legeme sikkert hjem uden besvimelser eller yderligere tegn på skizofreni. Bassintræning holder. Burgere holder.

2 kommentarer:

  1. Nu må vi jo ikke glemme hvorfor du fik tilnavnet Sunde Mor i sin tid (husker jeg noget med drinks og chips til aftensmad?) (på en altan der i virkeligheden var et stillads og som man skulle kravle ud gennem vinduet for at komme ud på?).
    Onde Mor hylder burger-kuren og tænker at der skal mere end lidt hvidt brød til at få bugt med vores i forvejen ret så robuste kulturelle kapital !?!
    PS. Var meget meget tæt på at købe to ispinde igår efter arbejde. Bare fordi at Superflyers is er min yndlingsis men det er Snickersis også. Og hvorfor så ikke bare købe begge to på en gang? Men jeg nøjedes med Superflyers-isen og fik så til gengæld en kæmpe grillbuffet og cola på Islands Brygge lige bagefter. Ahhh ;)

    SvarSlet
  2. Nu fik jeg utroligt meget lyst til is! Som jeg besynderligt nok spiser uden dårlig samvittighed overfor hverken kulturel kapital eller bebs i mave... Yes. I. Am. Sundemor.

    SvarSlet