mandag den 13. september 2010

Og så kom rotterne tilbage til den synkende skude...

Folk flytter til København. Enkelte til USA. Total masseflugt fra Jylland. Har jeg nogensinde brokket mig over det?

Nå, men det vil jeg i hvert fald ikke gøre nu. For nu er det slut! Det går den anden vej, selvom det går langsomt. En rar københavner-kaospilot har fået et fancy job og kommer hjem til Århus, åh-åh, hjem til os og Århus. Og nej, jeg nævner ingen navne, for jeg er ikke helt sikker på, om det er officielt endnu (og med seks faste læsere kan rygterne jo hurtigt sprede sig...).

I øvrigt: I morgen skal jeg undervise journaliststuderende i at lave webjournalistik. Min hovedpointe til dem er, at fotos er Gud, og at tekst og billeder pinedød skal passe sammen. Skalskalskal. Men - kategoriske imperativer frister altid til udfordring, iggå, så her kommer to meget rammende illustrationer af vores hverdag, der intet som helst har at gøre med rotter, kaospiloter eller Jyllands-flugt. Nemlig: "Dagens Gravko" og "med Sønne i huset er der altid snacks på uforudsete steder - her gennemgnavet rød peber på badeværelsesradiator."



Ingen kommentarer:

Send en kommentar