tirsdag den 9. september 2014

Tænk hvis vi nu aldrig havde boet på fjerde sal med to bittesmå børn og en bækkenløsning...

... så havde min fysioterapeut måske ikke sagt:

"Du har det for dårligt."

"Du skal udredes."

Men vi har jo boet på fjerde sal med to bittesmå børn og en bækkenløsning. (Det var sådan her.) Og min fysioterapeut sagde jo rent faktisk - med et meget trist udtryk i ansigtet - det væmmelige ord udredning.

Så nu skal jeg til en gigtlæge.

It sucks.

I dag er jeg hverken Julia Lahme, Andrea Hejlskov eller The Bloggess. I stedet er jeg bange for at blive Omanne - selvom hun er ret fantastisk.

...

Ærhm. Jeg har lige slettet 15 bandeord, noget om sundhedssystem-monstre og noget fanden, jeg havde malet på væggen. Fordi jeg er et positivt menneske. Og well, who knows, måske jeg rent faktisk kommer til at kunne gå igen en dag. Med eller uden gigtnarko.

6 kommentarer:

  1. Velkommen i klubben af dem der er ved at blive udredt for evt gigt. Håber du har god tålmodighed eller systemet i Århus er hurtigere. Mine symptomer startede nærmest den dag jeg fyldte 30. Er dog ingengang 6 måneder inde og fingrene begynder at blive mere stive. Så de frygter psoriasis gigt uden jeg har psoriasis, hvilket åbenbart kan ske, samt gigt i ryggen. Men må indrømme ind til videre synes jeg det sværeste er at synke de satans gigtpiller for de er fandens store. Men må indrømme jeg tror ikke rigtig på det er de rigtige diagnoser, eller også er det bare for vanvittigt. Det jeg ville med denne lange smøre, var bare at sige du er ikke alene, og humor løser meget:) så har du også en god undskyldning til manden om at det er ham der må handle og løbe ærinder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar. Efter mentalt at have dunket hovedet ind i en mur et par døgn, har jeg besluttet mig til, at jeg ikke har gigt. Og min plan B: At hvis jeg har gigt, er det noget småtteri, der er nemt at behandle. Begge dele kan meget vel være løgn, men det må være det, jeg holder fast i, til det modsatte er bevist...

      Slet
  2. Oksy - jeg ønsker virkelig ikke at du har gigt. Overhovedet. Men hvis du skal til fys, så skriv lige til mig, hvis du vil anbefales en lækker en af slagsen <3 (du er nødt til at give heads op, hvornår ved du mere?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak-tak. Jeg skal til gigtdoktor i næste uge. Indtil da bruger jeg tiden på at gå maksimalt op i limningen. Er ikke så voldsomt god til at deale med uvished og potentielt nasty kroniske perspektiver.

      Slet
    2. Beklager hvis jeg spolere noget, men første møde får du ingen diagnose. Den går med at skrive symptomer ned osv. Så bliver du sendt videre til blodprøver og evt andre undersøgelser. Så om 1-3 måneder får du nok diagnosen. Hvis det ef gigt, ellers er det forfra ved ny læge.

      Slet
    3. I know. Men man må narre sig selv, hvis det er det, der gør, at man ikke går op i limningen, iggå.

      Slet