lørdag den 30. april 2011

Trappestrategier for plukkeveramte

#1 Hold alle de pauser, kroppen kræver. Fordel: Jordemoderen og kroppen er glade. Ulempe: Det tager omkring 20 minutter at komme op på fjerde sal, og det kan ingenlunde lade sig gøre med en to-årig i hånden.

#2 Forkort pinen og spæn! Fordel: Det er hurtigt overstået, og den sure, på-radiator-bankende underbo vil blive tromlet af Stor Krop i Fart, hvis han skulle komme ned ad trappen på det forkerte tidspunkt. Ulempe: En milliard plukkeveer. I lang tid.

#3 Kompromiset: Støt og rolig opstigen med en enkelt 10-sekunders pause på tredje. Fordel: Mulig også i følge med to-årig. Antallet af plukkeveer så begrænset, at jeg formentlig ikke føder (mærkbart) før tid. Ulempe: Ubehageligt OG temmelig langvarigt. Kan reelt kun lade sig gøre, hvis jeg lover mig selv chokoladeis og kaffe. Og det skal være den med koffein.

PS Egentligt ville jeg ikke have harseleret over trapper men over et vist bryllup i England, der ikke så meget som kunne få det til at svie i øjenkrogene. Seriøst, jeg er GRAVID. Jeg græder over ALT. Alt siger jeg. Men så læste jeg Dines' indlæg om sagen, og hun siger det hele om det bryllup. Så jeg siger intet. Næsten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar