søndag den 22. maj 2016

Preggo i tal

Antal uger til termin: Tre. Minus én dag. Halleluja.

Antal timer jeg har sovet i nat: Cirka fire.

Antal timer jeg burde have sovet i nat for at rumme mine støjende omgivelser: Cirka 12.

Antal gange jeg har testet fødekarret: Syv.

Antal kilo jeg har taget på: "Det ved jeg VIRKELIGT ikke." For nu at citere dét svar, jeg gav min svigermor, da hun spurgte om det samme.

Antal sun-lollyer (indkøbt til fødslen) jeg har spist siden midnat: Seks.

Antal dage der har lugtet massivt af gylle i hele Beder: Seks. (Hvis der stinker ligeså meget i lejligheden, når jeg skal føde, kører jeg på hospitalet.)

Antal skridt jeg kan tage uden at få en smertefuld plukkeve: 12

Antal sko jeg stadig kan passe og/eller finde ud af at tage af og på: 0 (det er mig, der går rundt i skiftevis birkenstock og gummistøvler...)

Antal syv-årige venner Sønne kan have på besøg uden jeg kommer til at snerre og vrisse og være verdens mindst rummelige mor: 0

Antal fester vi har holdt for at fejre, at jeg er i uge 37, og at Ellinor dermed officielt er bagt færdig, så al noia kan ophøre: Én. Med islagkage.

Antal familiemedlemmer der kunne regne ud, hvorfor jeg havde skrevet 37 på islagkagen: Ét (det var Sønne. Manden fik et meget jaget blik i øjnene og gav sig til at regne efter, om jeg dels var ældre, end han troede, og dels havde fødselsdag på et helt andet tidspunkt...)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar