torsdag den 22. august 2013

Jatak, jeg vil gerne have alt. Undtagen geografisk skizofreni.

Jeg er i København
Med venner og familie og hipsterøl og Vesterbro og Nørrebro og Amager
med søerne og planetariet og 10.000 cafeer
Og det er klart, at man ikke kan leve andre steder end her, lige her, at jeg trækker vejret med by og by og by. Elskede, savnede by.
Mine lunger har ligesom mere plads, og min hjerne
og se, der er mennesker i andre farver end hvid!

Jeg er i Beder
Og kornmarkerne bølger, helt seriøst, og vi cruiser på snoede landeveje og griner
Og hilser på rare naboer, vi kender godt 
fra hverdagslykkelig rødvinsdruk
Og børnene leger og leger og leger
i fri dressur i fri natur og frisk luft
mens jeg drikker min hjemmebryggede solbærsaft og tænker, at man da vitterligt ikke kan bo andre steder end lige præcis lige her.

4 kommentarer:

  1. Åh, det var dig?
    Har tænkt på det lige siden, der burde for fanden være grænser for, hvor skod man kan være, når man udlodder konkurrencer. Send mig din adresse på maren@marenuthaug.dk, så sender jeg dig min nye roman i stedet.
    kh Maren

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe og tak... Tænk at du læser alle dine millioner og millioner af kommentarer.

      Slet
  2. Tillykke med romanen:-)
    Det lyder til, at Beder har listet sig ind under huden alligevel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah. Nok mest bofællesskabet og den halvdel af vores omgivelser, der består i kornmarker og træer i stedet for parcelhuse og flagstænger. Har det stadig meget stramt med forstadsstemningen, selvom jeg arbejder på det.

      Slet