onsdag den 5. december 2012

Og nej, vi har INGEN aktuelle planer om en tre'er

Sønne: Du er gravid, mor!

Mig: Æh. Øh. Hvad?

Sønne: Du ER gravid, mor.

Mig: *støn* (og inde i hovedet: så kan jeg lære ikke at spise halvanden pose skumnisser på én gang.)

Sønne (med tålmodig, forklarende stemme): Du har en BABY inde i maven, mor.

Mig: Jeg er ikke gravid. Jeg har ikke en baby inde i maven.

Sønne (stadig forklarende): Jo du har. Så kommer der en lille baby ud, der er ligeså lille, som Livse var, dengang hun lige var kommet ud af maven. SÅ lille... Det er en dreng. Så har jeg en lillesøster og en lillebror. Mor.

Mig: JEG HAR IKKE EN BABY I MAVEN.

Sønne: JO DU HAR!

...

Han er også begyndt at lege hospital for dukkerne. Hvilket faste læsere vil vide er lidt af en revolution. Og han fodrer Livse med de rosiner, han ellers har fået i pakkekalenderen. Julenissen har drysset noget empati og relationsdingdong og tilhørende storebrorskruk udover ham. I op til fem minutter ad gangen. Det er meget, meget mærkeligt.

4 kommentarer:

  1. I øvrigt lyder det til, at du er blevet udsat for "far-mor-og-børn" - hvor du allernådigst har fået lov til at udfylde den - i vore hjem højt værdsatte -rolle som "mor". Herhjemme er jeg som regel storesøster - eller mormor. Begge to roller, jeg ikke har den store erfaring med. Derfor er det godt at den nu fem-årige dirigerer efter meget nøjagtige anvisninger.

    Og er du sikker? Skal I ikke have bare en lillebitte 3'er? I kan låne en af os og øve jer på en weekends tid? Jeg leverer gerne - isglatte veje und alles!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kom hid. Aflæs børn. Tag mig med. Drik mig fuld i Mårslet.

      Slet
  2. Han er verdens bedste - han bliver aldrig bedre!

    SvarSlet
    Svar
    1. På en måde har du ret. På en måde kunne han godt blive bedre mellem 20 og 22...

      Slet