mandag den 23. august 2010

Jamen journalister og københavnere er bare så gode til at snakke

Jeg vidste godt, at Manden er verdens handyeste (og sødeste), og at han er vokset op i en lillebitte by bestående udelukkende af gule parcelhuse. Alligevel kommer hans ekstreme voksenness og parcelhus-coping totalt bag på mig. For eksempel når han small talker genboerne, til de næsten krammer. Like this:

Mand: Sikke et flot køkken, I har. Bordpladen er bare helt rigtig.
Genbo: Ja. Men det blev lidt en dyr løsning.
Mand: M-mm. Sådan er det jo med sort granit.

Nu er han på en slags lejrskole, Manden, og det er et problem. Fordi mine small talk-evner lyder nogenlunde sådan her:

Genbo: Nå, det er så her, I bor...
Mig: Ja. Og jeg ved godt, vi har utroligt mange gravkøer liggende over det hele, iggå, men Sønne er bare helt vild med dem.
Genbo:...
Mig: Ja altså, det er ikke fordi jeg ikke prøver at stimulere med andre ting, vel, jeg har for eksempel givet ham en dukke...
Genbo: *host*
Mig: ... men ikke om han gider lege med den! Altså jeg har jo lært på universitet - iggå - at køn er noget kulturelt, og det vil jeg lissom gerne tro på stadigvæk, iggå. Men han gider ikke!
Genbo: Øh, jamn, han har da fået muligheden så.
Mig: Eller, det vil sige, han gider godt tage tøjet af den...
Genbo: ?
Mig: ... altså for at tage den med i bad. Altså ikke bare tøjet af. Øh. Hrm. Men mest gravkøer.
Genbo: Jamen jeg skulle vist også... til og hjem.

Kulturelt køn og nøgne dukker. Meget velegnet til første-første-samtale med ny, barnløs genbo. Smukt. Lad mig ikke alene med de Voksne aka Husejerne aka vores forhåbentlige fremtidige venner, vel.

1 kommentar:

  1. Oh som jeg kender det.....bortset fra at i denne husstand er der ikke rigtig nogen af os der har Evnen, så det bliver nemt til samtaler der kører så-ledes:

    Mig: ...
    Nabo: Jo deeeeet
    Mig: æhm?
    Nabo: Jaja, men græsset gror jo inde hos dig
    Mig (lettere defensivt): jeg havde faktisk tænkt at slå det i aften
    Nabo: Og så vores jordbær,iggå, det er bare så godt at have 5 forskellige sorter, tidlige, middel og sene, så har man bare jordbær hele tiden, hva' slags har I?
    Mig: Æhm...
    Nabo: I har også flere slags iggå?
    Mig: Næh, det er sådan nogen aflæggere jeg fik af min veninde, jeg ved ikke hvad slags det er
    Nabo: Amn du skal have nogen flere slags. Græsset gror jo også kan jeg se...

    Glæden ved en hæk er stor :-)

    SvarSlet